Uw gekozen zorgsoort:

Klantenservice en klachtenmanagement

Coöperatie VGZ heeft geen toegang tot de gegevens van verzekerden. Heeft uw klant vragen over declaraties, correctieverzoeken of andere administratieve zaken? Dan kunnen zij terecht bij de klantenservice van onze labels. Om uw klant zo volledig mogelijk te helpen, ontvangen wij graag een antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is het bezwaar?
  • Waarom komen zij hiervoor in aanmerking?
  • Welke beslissing zouden wij moeten nemen om hun bezwaar weg te halen?

Daarnaast is het belangrijk dat de verzekerde altijd zijn of haar verzekerdennummer en burgerservicenummer bij de hand houdt. Om de privacy van onze verzekerden te waarborgen, vragen wij hier altijd om.

Telefoonnummers klantenservice

Hieronder vindt u een overzicht van alle telefoonnummers van onze klantenservices:

Klantenservice Telefoonnummer
VGZ individueel 0900-8490
VGZ collectief 0900-0750
IZZ 0900-0274
IZA 0900-8024
IZA-VNG 0900-8036
IZA-UMC 0900-8018
IZA-Cura 0800-345 67 77
Univé 072-527 75 95
Bewuzt 0900-749 04 99
SZVK & Zorgzaam 072-527 7677
ZEKUR 0900-259 35 87

Klantenservice volmachten

Klantenservice Telefoonnummer
Aevitae 045-573 96 00
IAK 040-261 16 91
Nedasco 033-464 07 50
Turien & Co 072-518 11 81

Klachtenprocedure

Schriftelijke klachten kunnen uw klanten indienen via het onderstaande adres. Dit is voor alle labels hetzelfde.
 
Afdeling Klachtenmanagement
Antwoordnummer 9292
5602 BG Eindhoven
 
In principe nemen we altijd telefonisch contact op als een klant een klacht indient. Als dat niet lukt, ontvangt hij of zij van ons een schriftelijke reactie. We proberen binnen 14 werkdagen een antwoord te geven. Als we bij ons oorspronkelijke besluit blijven, dan geven we hier uitleg over. Blijft de verzekerde het oneens met ons standpunt, dan wordt hij of zij verwezen naar de onafhankelijke Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). De SKGZ zal kijken of bemiddeling mogelijk is. Is dit niet het geval, dan komt de SKGZ met een bindende uitspraak. Na deze procedure is het nog mogelijk om naar de rechtbank te gaan.

Klachtenprocedure volmachten

Onze volmachten hebben een eigen procedure. U vindt hierover meer informatie op de websites van deze volmachten:
Klachtenpagina Aevitae 
Klachtenpagina IAK  
Klachtenpagina Turien & Co
Klachtenpagina Nedasco

Preventie en advies

Wij zijn er niet alleen bij problemen. Verzekerden kunnen met vragen over hun gezondheid terecht op onze gezondheidssites – bijna alle labels hebben er een. Een voorbeeld is www.gezondvgz.nl. We bieden op deze gezondheidssites zeer uitgebreide informatie over gezondheid, gezond leven en gezond bewegen, maar ook over ziektes of aandoeningen en mogelijke behandelingen. Met online testen krijgen verzekerden een beeld van hun gezondheid en mogelijke risico’s. Daarnaast bieden we persoonlijk online advies van verschillende medische deskundigen. Verzekerden kunnen 24 uur per dag terecht bij onze gezondheidslijnen, ook vanuit het buitenland.


Gerelateerde zorgsoorten

Tekst met link
Tekst met link
Tekst met link


Relevante links

Tekst met link
Tekst met link
Tekst met link


Heeft u vragen over uw declaraties?

Bel ons dan gerust op TELEFOONNUMMER of vul ons digitale contactformulier in.