Uw gekozen zorgsoort:

Retourinformatie voor afwijsreden 0611

Is uw declaratie afgewezen?

Vind hieronder de reden van afwijzing met tips & adviezen.

Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:

De tarief prestatie ontbreekt of is niet in overeenstemming met de landelijke afspraken / contractuele afspraken.

Tips & adviezen: Mogelijk is uw declaratie afgewezen omdat u geen overeenkomst met ons heeft voor deze zorg. Om die reden kan het niet-gecontracteerde tarief uitbetaald worden. Heeft u wel een overeenkomst voor deze zorg? Dan is het mogelijk dat op de behandeldatum de zorgverlener niet werkzaam was in de praktijk. Was deze wel al werkzaam in uw praktijk en stond hij/zij in ingeschreven bij Vektis? Dan kan het dat de inschrijving nog niet verwerkt is in ons systeem, dit duurt 3 werkdagen. Nadat de gegevens zijn verwerkt, kunt u de declaratie alsnog indienen.

Declareert u een specifieke diagnose of behandeling?

Tips & adviezen: Bieden de bovenstaande tips & adviezen geen uitkomst én declareert u een specifieke diagnose of behandeling? Controleer dan via één van de volgende links wat u kunt doen, in het geval van de specifieke diagnose of behandeling:

> Parkinson (diagnosecode 9374/xx74)

> Claudicatio intermittens stadium Fontaine 2 (diagnosecode 9248)

Let op: Indien de behandelaar niet is aangesloten bij ParkinsonNet en/of ClaudicatioNet, ontstaat er een tariefverschil. Controleer of de behandelaar is aangesloten bij ParkinsonNet en/of ClaudicatioNet. Is de behandelaar wel aangesloten en staat dit geregistreerd in Vektis? Dan vragen wij u vriendelijk contact met ons op te nemen.

 

X
Cookies maken onze website gebruiksvriendelijker. Met cookies verzamelen wij informatie om de inhoud van de website te personaliseren en statistieken om de website te verbeteren. Lees meer over ons cookiebeleid.
Nee, ik ga niet akkoord
Ja, ik ga akkoord