Mondzorg

Service & contact voor zorgaanbieders

Mogelijk was uw declaratie uit maart met prestatiecode C002 onterecht afgewezen met retourcode 0634. De onterecht afgewezen declaraties zijn inmiddels gecorrigeerd. Was uw declaratie onterecht afgewezen? Dan vindt u hiervan een correctie afrekenspecificatie in VECOZO.

Waarmee kunnen we u helpen?

Regel het online

  1. Regel direct online

    U kunt steeds meer zaken online regelen, wijzigen of doorgeven. 
  2. Bekijk actuele meldingen en nieuwsberichten

  3. Vind direct antwoord op uw vraag

    Bekijk hieronder het overzicht van de veelgestelde vragen.

Neem contact op

 Bel 040 – 297 58 46

Maandag t/m vrijdag
Van 9.00 - 17.00 uur


 Vul het contactformulier in

Zijn we telefonisch niet bereikbaar? Gebruik ons contactformulier.


Veelgestelde vragen en antwoorden

  • Vanuit de basisverzekering wordt tandheelkunde voor iedereen jonger dan 18 jaar vergoed, behalve kronen, bruggen en orthodontie. Daarnaast vallen kunstgebitten, conventioneel en op implantaten, onder de basisverzekering. Ook bijzondere tandheelkunde wordt vanuit de basisverzekering vergoed.

    Heeft u geen overeenkomst met ons, en heeft uw patiënt een naturapolis? Dan kan er sprake zijn van een lagere vergoeding. U vindt deze vergoeding in de Lijst Maximale vergoedingen niet-gecontracteerde zorgaanbieders. Deze lijst kunt u downloaden bij onze Algemene informatie.

  • Voor de reguliere tandheelkundige zorg, mondhygiëne en orthodontie sluiten wij geen overeenkomsten af. Wij honoreren tandartsen, instellingen voor mondzorg en mondhygiënisten volgens de Tariefbeschikking tandheelkundige zorg van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

    We sluiten wel overeenkomsten af voor diverse differentiaties binnen de mondzorg:

  • Op de pagina Overeenkomsten leest u meer informatie over de soorten overeenkomsten, het aanvragen van een overeenkomst en bijvoorbeeld het contracteringsproces. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op.
  • Voor het wijzigingen van uw IBAN-nummer vult u eenvoudig en snel dit formulier in.

    Meerdere rekeningnummers registreren onder dezelfde praktijk

    Werkt u in een maatschap, maar wilt u dat wij de gedeclareerde kosten uitbetalen op een apart rekeningnummer per zorgverlener? Dat is mogelijk. We kunnen namelijk meerdere rekeningnummers registreren onder één overeenkomst. Ook hiervoor vult u het formulier Rekeningnummer wijzigen in, maar dan wel met uw persoonlijke AGB-code.

    In uw declaraties moet zowel de zorgverlener als de declarant ingevuld worden. Daarom geeft u in het voorlooprecord van de declaratie aan dat de gedeclareerde kosten uitbetaald mogen worden aan de zorgverlener (code 02). 

    Let op: We kunnen de gedeclareerde kosten niet uitbetalen aan een individuele zorgverlener als deze bij Vektis geregistreerd staat als ‘in loondienst van’ de praktijk.

  • U geeft deze adreswijziging door bij Vektis. Wij nemen de gegevens uit Vektis automatisch over in onze systemen.

    Let op: het kan tot ongeveer drie weken duren voordat de adreswijziging in ons systeem verwerkt is. 

  • Logo VGZ
  • Logo Bewuzt
  • Logo IZA
  • Logo VGZ voor de Zorg
  • Logo Unive
  • UMC Zorgverzekering
  • Logo Zekur
  • Logo Zorgzaam