Verzekerden ZEKUR niet zichtbaar in HIS

16-03-2020
Mogelijk wordt op dit moment de verzekeringshistorie van onze verzekerden met een ZEKUR-verzekering foutief weergegeven in het Huisarts Informatie Systeem (HIS). Via dit nieuwsbericht informeren wij u hier graag over.

Wanneer u in de eerste weken van januari 2020 een Controle Op Verzekeringsrecht (COV) heeft uitgevoerd, werd er mogelijk foutieve informatie weergegeven in uw HIS.

Onze klanten met een verzekering bij ZEKUR hadden vóór 1 januari 2020 namelijk de Univé ZEKUR-verzekering met UZOVI-code 0101. Vanaf 1 januari 2020 geldt voor deze klanten echter een nieuwe UZOVI-code, namelijk 3361. Doordat de omzetting van deze UZOVI-codes niet goed is verlopen, werd de verkeerde startdatum weergegeven bij de nieuwe UZOVI-code. In plaats van de juiste startdatum 1 januari 2020 bij de nieuwe UZOVI-code 3361, werd helaas de startdatum van de voormalige UZOVI-code 0101 weergegeven. 

In VECOZO wordt inmiddels de juiste startdatum van 1 januari 2020 bij de nieuwe UZOVI-code vermeld. Let op: de verzekeringshistorie bij uw patiënten (onze ZEKUR-verzekerden) met UZOVI-code 3361 wordt echter niet automatisch in uw HIS hersteld.

Wat betekent dit voor u?

Mogelijk worden op dit moment de ZEKUR-verzekerden in 2019 niet weergegeven in uw HIS, waardoor u inkomsten kunt missen. U kunt dit voorkomen door de verzekeringshistorie bij de groep ZEKUR-verzekerden aan te passen in uw HIS. 

Dit doet u door bij uw patiënten met UZOVI-code 3361 de verzekeringshistorie na te kijken:

  • Ligt de startdatum vóór 1 januari 2020?
    Dan wijzigt u deze datum in 1 januari 2020. U zult zien dat deze patiënten voorheen verzekerd waren bij Univé ZEKUR met UZOVI-code 0101.
  • Ligt de startdatum op of na 1 januari 2020?
    Dan hoeft u niks te doen, de informatie wordt correct weergegeven. Deze patiënten zijn per 1 januari 2020 overgestapt van een andere verzekering naar ZEKUR. 

Heeft u pas vanaf medio januari 2020 de eerste COV’s uitgevoerd? Dan wordt de informatie in uw HIS voor ZEKUR-verzekerden goed weergegeven, omdat toen de fout reeds is hersteld.

Onze excuses voor het ongemak.

 
X
Cookies maken onze website gebruiksvriendelijker. Met cookies verzamelen wij informatie om de inhoud van de website te personaliseren en statistieken om de website te verbeteren. Lees meer over ons cookiebeleid.
Nee, ik ga niet akkoord
Ja, ik ga akkoord