Is uw declaratie afgewezen? Selecteer hieronder de afwijsreden (retourcode). We leggen u graag uit waarom uw declaratie is afgewezen en hoe u een correcte declaratie indient.
Uw declaratie is afgewezen vanwege de volgende reden:
Zorgverlenerscode behandelaar/uitvoerder heeft geen overeenkomst met declarerende praktijk of instelling
Deze melding kan verschillende oorzaken hebben:
De betreffende zorgaanbieder is niet werkzaam in de declarerende praktijk op de aangeleverde behandeldatum.
De betreffende zorgaanbieder is al ingeschreven bij Vektis, maar dit is nog niet verwerkt in ons systeem.
Tips & adviezen:
Controleer of desbetreffende zorgaanbieder werkzaam is/was in de declarerende praktijk op de aangeleverde behandeldatum. Indien de desbetreffende zorgaanbieder wél werkzaam is in de declarerende praktijk, adviseren wij u te controleren of de inschrijving bij Vektis goed is doorgekomen.
Als u de inschrijving van een zorgaanbieder heeft doorgegeven via Vektis, kan het een week duren voordat het in ons systeem staat.